Tuesday, December 4, 2007

TALK D’Seminar Fasa II (c)

Sambung lagi tentang bab ni. Sekarang, ada member aku ni nak tanye aku tentang pasal benda-benda ni. Dia baru masuk kerje. Tapi hilangarah tuju. Bila aku dengar, dia dan kekawan dia cerita, aku pun mencelah la. Aku pun cerita serba sedikit apa yang aku tahu. Nampaknye dia berminat gak. Dia nak dengar lagi. Aku pun tunjuk program aku tu. Dia tertarik dan kata nak amik (copy) program tu. Aku ok je. Benda free. Kekawan minta, bagi je la. Takkan nak berkira. Memberrrr…so, aku akan cerita based apa yang aku nak buat sebab macam aku mula masuk dulu, kelam kabut nak urus kewangan. Dengan x dapat gaji sehingga 4 or 5 bulan tetiba dapat tunggakan beribu-ribu ringgit. Kan kelam kabut. Last2 duit habis, pening nak nak hutang advance. Sampai sekarang, struktur kewangan aku masih tidak stabil. Sampai bila ye nak settle. Aku dah buat test kat diri aku. Dah nampak SWOT analisis. Tapi masih tak amik action. Xpe, sebelum beri panduan kat orang, aku mesti selesai kat aku sendiri. Aku harap dengan mencuba kat dua tiga orang kekawan aku, diharapkan dapat memberi input berguna untuk aku mempertingkatkan lagi..

No comments: