Thursday, November 15, 2007

Kena Tukar lagi…..Entah la

Semalam aku ada baca tentang sebuah buku yang fokusnya nasihat tentang kewangan. Maklumla nak bagi nasihat kat orang , kita mesti bersedia dengan pelbagai sumber untuk memberi pelbagai pilihan atau masalah yang dihadapi. Tengak seronok membaca buat kali ketiga bagi buku itu, tetiba rasa tergerak hati nak baca di bahagian katalog buku.Baca punye baca, rupanye bsru teringat adalah salah bagi seseorang itu memberi nasihat kewangan secara personal tanpa tauliah. (eh! Macam lain je isu yang aku nak tulis) Maknanye aku ni xleh beri nasihat kewangan tanpa mempunyai tauliah atau berdaftar. (contohnye, CFP) .,Walaupun aku ni berlatar belakang bidang kewangan dari institusi awam tetapi aku ni kiranye masih tidak layak memberi nasihat kewangan. So, terpaksala aku ubah strategi untuk meneruskan niat hati aku. Camne aku nak buat, idea dah ada. Cuma mencari peluang untuk melaksanakannye..Xpe-xpe….

No comments: