Sunday, February 22, 2009

Perkembangan Terbaru

Sekarang ni, semakin ramai tengah tertumpu dengan cadangan BUdget Mini yang akan disiarkan di PArlimen pada 10 Mac ni.. Cadangan bernilai 70 bilion ni antar lain merupakan pakej rangsangan peringkat kedua setelah pakej bernilai RM7 bilion pertama didapati masih tidak memberangsangkan ekonomi negara..(ye ke..)

Kita selaku rakyat Malaysia yang sentiasa sejahtera dengan ini macam biasa2 jer.. x ambik kisah apa yang pentingnya pakej tu kepada kiter... yang lebih penting kepada kiter adalah bagaimana kita nak meneruskan hidup keesokkan hari tanpa ade apa2 masalah timbul..(contoh, keta kena tarik, rumah kena lelong, anak menangis minta belikan makanan..)

Oleh itu, seharusnya kita semua memanafaatkan setiap sen yang ada pada kita... SIMPAN....SIMPAN........SIMPAN.....itulah perkataan yang sesuai..menurut kajian yang dilakukan oleh CitiBank World Group baru ni..hampir 34% dari kalangan rakyat Malaysia menyimpang sekurangnya 20% dari pendapatannya mereka... OOOOOO..patut pun bila aku p pasaraya, asyik penuh jer...80% lagig gaji untu dihabiskan....tu baru x sampai separuh menyimpang..lagi 66% rakyat Malaysia..dapat gaji untuk dibelanjakan..termasuklah aku... senario ni bagus ke tidak ....

bila ketika nanti, aku kan ceritakan apa aku buat dengan gaji aku...

No comments: