Thursday, December 13, 2007

sistem MLM...

Baru2 ni, adik ipar aku telah join MLM Zhulian. Apa lagi dia ajak la aku jadi ahli. Aku cakap kat dia. Zhulian adalah sykt besar. So, peluang semakin nipis kecuali berusaha bersungguh unutk menjual atau mencari ahli baru. Disebabkan nak menaikkan semangat membara dia, aku pun join la sebagai ahli. Dengan yuran sebanyak RM65, aku pun jadi ahli. Aku suruh dia terangkan kenapa dia join Zhulian. Dia cakap ,dia tertarik dgn upline dia yang dapat RM2000 dalam masa 2 minggu. Aku tanye dia macammane upline dia dapat banyak tu, dia cakap upline dia jual barang dan membawa kekawan dia termasuk la aik ipar aku untuk mendengar penerangan dari jutawan Zhulian. Satu teknik yang bagus. Aku suruh dia buat begitu juga.
Bila aku suruh dia cerita tentang pelan Pemasaran, dia tunjuk cari ahli dengan kadar bonus berperingkat.Maksudnye dalam Zhulian, unutk capai Sales Executive memerlukan jualan terkumpul RM18,000. Disebabkan dia pun x reti bab2 pelan ni, aku pun terangka nlebih lanjut. Malah aku ada cadangkan jalan pintas menuju kejayaan. Dia berasa teruja dan terus nak kumpul ahli di bawah dia untuk jalan projek. Aku suruh upline dia terangkan lebih lanjut tetapi dia kata upline dia x cerita apa2 pun kat dia.
Adik ipar aku suruh aku terangka sisten ni , tapi dia duk jauh . Maleh aku nak p cerita. Tengok la. Macam mane…
Yang ni aku x buka blog baru lagi . Nak tengok perkembangannye dahulu. Aku just nak jadi ahli x aktif. Just beli barang barang kemas dia cukup la dulu. Kot2 ada orang tanye, aku tolong jualkan..

No comments: